Toer de Boer

Groep 1 en 2 zijn de afgelopen weken heel druk geweest met het thema 'dieren'.
Grote dieren, kleine dieren, gevaarlijke dieren, dieren van ver, en…. dieren die heel dicht om ons heen wonen. En om die nu in levende lijve te bekijken mochten we op bezoek komen bij de familie Opdam. En natuurlijk mocht groep 3 ook mee.

Tim had natuurlijk op school al wel het een en ander verteld, maar niet dat we in een aanhanger achter de quad  naar het weiland zouden gaan. Op zoek naar een knuffelkoe.  En die hebben we gevonden (al was dat best moeilijk tussen 87 andere koeien). Iedereen mocht samen met Gijs de koe aaien en knuffelen.
En ondertussen heeft Tim als woordvoerder van het bedrijf antwoord gegeven op al onze vragen. (Misschien wordt Tim later wel ……..)

Sanne heeft ons de kalfjes nog laten zien. En natuurlijk mochten we ook even naar de fretjes, die vorig jaar nog bij ons op school zijn geweest.
Tot slot kregen we van Alies allemaal een beker melk. En dat gaat er wel in als je bij de boer op bezoek bent!

Familie Opdam,  dank jullie wel! We vonden het allemaal heel erg leuk.  Wie weet komen we volgend jaar weer terug om naar de melkrobot te kijken.