Schoolfruit

05-11-2017
Wij krijgen in OBS Stokkum gratis Schoolfruit!!
In de week van 13 november zal de eerste levering van het EU-Schoolfruitprogramma plaatsvinden. Dit is een Europees voorlichtingsprogramma dat de nadruk legt op het eten van voldoende groenten en fruit.
Door EU-Schoolfruit leren kinderen spelenderwijs om verschillende soorten groenten en fruit te eten. Dat is niet alleen gezond, maar ook gezellig! Kinderen hebben veel te winnen bij gezonde eetgewoonten. Want kinderen die genoeg groenten en fruit eten en elke dag actief bewegen zitten lekkerder in hun vel, krijgen minder snel griep, zijn minder snel verkouden, voelen zich fitter, beleven meer plezier aan sport en spel en leren makkelijker.
Wat de leerlingen eten, is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van ouder(s)/ verzorger(s), maar met het EU-Schoolfruitprogramma kan de school kinderen helpen om gezonder te leren eten en zo de basis te leggen voor een gezond leven.

Ochtend pauze
De levering is op dinsdag, zodat de kinderen op woensdag, donderdag en vrijdag een portie groente of fruit uitgereikt krijgen tijdens de "kleine" pauze.
Omdat de porties, die gratis geleverd worden, niet altijd even groot zijn, mogen de leerlingen indien gewenst op deze dagen een extra stukje fruit mee naar school.