Interactieve lezing

26-03-2018
Simone van Overbeek, kindertherapeut komt u en ons 5 april bijpraten over luisteren naar kinderen.
Toegang is gratis.
"Het mooie van luisteren is horen wat er niet gezegd wordt"

Op donderdag 5 april organiseert de ouderraad van OBS Stokkum een interactieve lezing over luisteren naar je kind.

De lezing start om 20:00 uur.

In deze drukke wereld met schema's, drukke banen en soms haast om de avondmaaltijd op tafel te krijgen, is het niet altijd even vanzelfsprekend dat je goed luistert wanneer je kind je iets te vertellen heeft.

Het vraagt inzet om in de drukte van ons bestaan echt aanwezig te zijn bij wat kinderen, ouders en leerkrachten zeggen en vragen van en aan ons.

Echt naar elkaar luisteren, de verantwoordelijkheid nemen tot durven luisteren, uw kind loslaten en het leren omgaan met autoriteit…

Het gaat erom rustig, en zonder direct oordeel, de boodschap van het kind te ontvangen.

Laat zien dat u luistert en geloof in het kind! Op 5 april praat Simone van Overbeek over hoe u het zelfoplossend vermogen bij uw kind kunt stimuleren.

Simone van Overbeek is kindertherapeut, ze gelooft dat kinderen het vermogen hebben om zelf aan te geven wat hun probleem is en ze ook weten hoe ze dat kunnen oplossen. Ieder mens heeft een innerlijk vermogen tot heling. Simone helpt het kind om die bron in zichzelf te ontdekken, door middel van gesprek en spel en door volwassenen anders naar hun kind te laten kijken.

Deze informatieavond wordt georganiseerd door de ouderraad OBS Stokkum en is toegankelijk voor geïnteresseerden uit Markelo e.o. Toegang is kosteloos.

De koffie staat klaar vanaf 19:30 uur

Locatie: 't Gebouwtje, Stokkumerweg 40a (naast de school)