Eco-school

"Eco-Schools is hét internationale keurmerk voor duurzame scholen. Duurzaam denken en doen verankeren in het DNA van leerlingen, docenten en de school als geheel: dat is de droom van Eco-Schools. Het programma Eco-Schools helpt die droom realiseren. Eco-Schools is gebaseerd op het principe 'student-led change'. Dat betekent dat leerlingen centraal staan in de veranderingen die de school ondergaat. Zij onderzoeken hun leer- en leefomgeving en werken aan concrete acties om deze (steeds verder) te verduurzamen. Geholpen door de zeven stappen van Eco-Schools werkt het Eco-team toe naar hét internationale, door de Verenigde Naties erkende keurmerk voor duurzame scholen: de Groene Vlag. Wereldwijd zijn er al meer dan 17.000 Groene Vlaggen uitgereikt op meer dan 52.000 scholen verspreid over 69 landen. Kijk voor meer informatie op www.eco-schools.nl."